FAQ

“Mag ik wat vragen over de evenementen?”

Op deze pagina staan een aantal meest gestelde vragen, hopelijk vind je hier ook het antwoord op jouw vraag.

Taribush Wintertijd festival, minimaal eens per 2 jaar, jaarlijks het Lente (wandel) festival en Kleintje Kuna (verrassing wanneer dit weer plaats zal vinden)

Bekijk voor de juiste info de desbetreffende pagina bij ‘evenementen’.

Het festival vindt plaats op het terrein van Taribush De Marke – Lheebroek 30a Dwingeloo – volg de borden die aangegeven staan langs de weg voor de parkeerroute. Bekijk onze pagina: onze locatie.

Je kunt op de pagina van het festival waar je heen wilt klikken op ’tickets’. Wanneer een evenement weer ‘in de buurt’ komt, zal er een sneltoets naar de tickets in de menubalk komen te staan. We raden aan om voordat je naar Taribush komt een ticket te kopen, sommige festivals of onderdelen kunnen uitverkocht raken

Ja je kunt zolang de tickets nog niet zijn uitverkocht op elk moment online nog een ticket kopen. Wil je toch een kaartje aan de kassa kopen? Gok er dan op dat we nog niet zijn uitverkocht en vraag aan de kassa. Bekijk anders social media om te checken of we nog niet ‘uitverkocht’ zijn. Als er niets op social media staat, hebben we nog kaarten.

Bij meerdaagse festivals zijn er altijd passe-partouts te koop. Dan even goed rondneuzen in de ticketshop.

Ja hoor dat kan

Nee. Helaas hebben we dat niet. Je kant met het OV naar bushalte Dwingelderveld, vanaf daar is het nog een half uur lopen. Er zijn altijd wel bezoekers met wie je weer een stukje terug kunt rijden.

Nee, we zijn hier op het platteland, dus gewoon gratis parkeren 😉

Je kunt pinnen en contact betalen bij de muntenbar. Bij de eettentjes kun je ook contant betalen.

We hebben een parkeerplaats speciaal voor het festival. Daar kun je je auto neerzetten. Deze service is gratis. Vanaf de parkeerplaats is het nog ruim 500 meter lopen. We doen een oproep om niet langs de weg te parkeren, want dat maakt de situatie chaotisch en onoverzichtelijk.

Een ticket biedt in principe gratis toegang tot alle optredens en activiteiten. Mocht er een workshop zijn waar extra voor betaald moet worden dan staat dat bij de betreffende workshop / activiteit.

Nee, dat scheelt een hoop papier 😉 Check onze website voor het programma en de wijzigingen of bekijk de krijtborden bij de locaties.

Tijdens het festival zijn er geen papieren programma boekjes meer. Het programma is altijd beschikbaar via de website, dat is altijd actueel, valt er een act uit, dan passen we dat direct aan op de website. Er is een open wifi netwerk, daarmee kun je in principe even op internet, want 4 en 5 G bereik is er op Kamp de Marke niet of amper.

We laten geen auto’s toe op het kamp, maar rij je mee met iemand die goed te been is, dan kan die je afzetten aan de Lheebroekerzandweg. Auto moet vervolgens geparkeerd worden op de parkeerplaats.

Er zijn avontuurlijk ingestelde mensen geweest die met een rolstoel het terrein op zijn gegaan. Het kan dus wel. Bedenk wel dat het een natuurgebied is, zonder verharde paden dus. Ook de weg ernaartoe is een onverhard bospad.

Natuurlijk mag je hond mee, mits die aangelijnd is. Je hond uitlaten op het terrein vinden we niet zo prettig. (houdt ook rekening met mensen die niet zo van honden houden) Een ongelukje kan natuurlijk altijd gebeuren. Als je de boel daarna opruimt, houden we iedereen blij.

Bekijk voor het eerstkomende festival het programma en de activiteiten op de desbetreffende pagina om te kijken of het geschikt is voor kids. (lentefestival & kleintje kuna zijn altijd geschikt voor kids, wintertijd niet altijd qua programmering)

Bij de Taribush festivals kun je drinken en eten betalen met munten. Die zijn bij de entree te koop. Als het rustig is of laat op de avond sluit de muntenverkoop soms en kun je met pin betalen bij de kassa . We hebben 1 muntenbalie op het terrein. Hier kun je zowel PINNEN als CONTANT betalen. Bij de eettentjes kun je ook contant betalen, neem vooral wat kleingeld mee.

Ja neem lekker je eigen kleedje of kussentjes mee om heerlijk te relaxen. Neem ook gerust je waterfles mee, je kunt bij ons drinkwater tappen.

Bij de muntenbalie op het terrein.

Dit kan in principe niet. We hebben weinig tot geen contant geld. Soms maken we een uitzondering, maar probeer vooral je munten er doorheen te brassen of neem ze een volgend event weer mee.

We schenken niet in glas, maar in hard plasticen bekers. We rekenen hiervoor geen statiegeld, maar waarderen het wel als je de beker terug brengt naar de bar.

Wij schenken niet onder de 18! Dus neem voor de zekerheid je ID-kaart mee, want we kunnen ernaar vragen.

Ja hoor, vraag gewoon 1 van de vrijwilligers of de organisatie. We zijn een klein festival en vertrouwen elkaar! Het is wel je eigen risico wanneer je je telefoon ergens aan de lading legt. Wij zijn niet verantwoordelijk voor schade aan je spullen.

Vraag  de organisatie naar de gevonden voorwerpen. Via Facebook zullen we ook de gevonden voorwerpen delen. Voor schade of verloren spullen zijn wij als festival niet verantwoordelijk. Het is eigen risico.

Ja! Je kunt je ticket vanaf mobiel laten scannen. Zorg er wel voor dat je scherm op maximale helderheid staat.

Natuurlijk, plek zat in de natuur! (Er is dus geen aparte ruimte ingericht. En zorg ervoor dat er geen doekjes of luiers rond blijven slingeren op het terrein ;-))

Naast mensen komen er rondom Taribush nog veel meer levende wezens voor. In de zomer zijn er wel eens muggen en is het slim om alert te zijn op teken. Verder wonen hier de gebruikelijke bosdieren. Zo nu en dan wordt er een wolf gezien in het bos, maar die houdt niet zo van festivals en mensendrukte, maak je er vooral maar niet al te druk over.

Voor meer info over hoe om te gaan met wolven, check de site van Provincie Drenthe.

Veel bezoekers overnachten op een camping of accommodatie in de buurt, we hebben alle mogelijkheden op een rijtje gezet op deze pagina.

Jazeker! Achter het toiletgebouw is een grote wasbak met kranen waar je een fles kunt vullen. En als je die leuke bardame/heer een knipoogje geeft, wil hij/zij het vast voor je doen!

Nee dat mag niet, want het gebied is een militair luchtruim.

Meestal hebben we wel een festivalfotograaf rondlopen of wordt er een aftermovie gemaakt. Wil je niet herkenbaar in beeld komen op foto’s of film, plak dan een groene stip op je voorhoofd. Bij controle voor publicatie wordt jouw beeld onherkenbaar gemaakt.

Ja dat kan! Door hier te klikken kom je bij onze contactgegevens. We werken niet dagelijks voor het festival. Het kan soms dus even duren voor je antwoord krijgt!